<span class="multilang" lang="el">Διοίκηση Ποιότητας</span><span class="multilang" lang="en">Quality Management</span>
ΚΛΑΣ ΕΡΙΚ ΝΤΑΒΙΝΤ ΣΟΝΤΕΡΚΒΙΣΤ

Διοίκηση Ποιότητας

Η ποιότητα των προϊόντων, των υπηρεσιών και των διαδικασιών μιας επιχείρησης έχουν μεγάλη σημασία διότι καθορίζουν όχι μόνο το βαθμό ικανοποίησης των πελατών, αλλά και την οικονομική απόδοση και την επιβίωση ακόμα του οργανισμού. Η ποιότητα είναι ένας παράγοντας διαφοροποίησης στην αγορά, όπως και το κλειδί της βελτιστοποίησης των πόρων και της μείωσης του κόστους παραγωγής.
Η διαχείριση ποιότητας έχει την προέλευσή της στην περίοδο του μεσοπολέμου όπου η μαζική παραγωγή εγκαθίσταται στην Ευρώπη και στην Βόρεια Αμερική. Σε συνεχή εξέλιξη, η διαχείριση ποιότητας ενσωματώνει σήμερα τόσο τις ποσοτικές μεθόδους και τεχνικές όσο και τις αντιλήψεις που προσανατολίζονται περισσότερο προς τη συμπεριφορά, την οργάνωση και την ηγεσία.
Η διαχείριση ποιότητας περνάει έτσι από μια σαφή στρατηγική, μια προσαρμοσμένη οργάνωση, μια διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που έχει συνείδηση της συμβολής του καθενός, μια γνώση και εφαρμογή ειδικών μεθόδων καθώς και μια πειθαρχία διαχείρισης που εκτείνεται σ' όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Μια επαγγελματική διαχείριση της ποιότητας είναι σήμερα τόσο σημαντική όσο και η οικονομική διαχείριση, το μάρκετινγκ, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού ή ένας οποιοσδήποτε τομέας του μάνατζμεντ.
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές ενός πελατο-κεντρικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος όπου η ολική ποιότητα και η συνεχής βελτίωση των προϊόντων και των διαδικασιών αποτελούν προϋποθέσεις για την επιτυχία μιας εταιρίας, και θέτουν παγκόσμια προδιαγραφές για την πορεία της. Οι αρχές αυτές θεωρούνται κύριοι παράγοντες διαφοροποίησης και πρωτοπορίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Περιεχόμενα του μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει πέντε βασικές ενότητες:

  • Ορισμός βασικών εννοιών της διαχείρισης ποιότητας: Το τρίγωνο ποιότητας - κόστους - χρόνου, εξέλιξη της διοίκησης ποιότητας, ποιότητα σχεδιασμού και ποιότητα συμμόρφωσης, τι σημαίνει ολική ποιότητα.
  • Στατιστικός έλεγχος διεργασιών – ΣΕΔ: Μέτρηση ποιότητας - πού και πώς, ΣΕΔ - προέλευση, απόψεις και μαθηματικά θεμέλια, διαγράμματα ελέγχου και ικανότητα διεργασίας, μελέτες περιπτώσεων.
  • Επισκόπηση των εργαλείων και μεθόδων διαχείρισης ποιότητας: Διαγνωστικό ποιότητας, διάγραμμα αιτίου-αποτελέσματος, σχέδιο δράσης, ανάλυση Paretο.
  • Πανόραμα των προγραμμάτων ποιότητας: Παρουσίαση προτύπων ποιότητας και "πλαισίων αρίστευσης". Διαδικασίες ποιότητας, έλεγχος προτύπων ποιότητας.
  • Στρατηγική, οργάνωση και διαχείριση ανθρώπινων πόρων για την διοίκηση ποιότητας: Οργανωσιακή δομή, έννοια της κουλτούρας, ηγεσία, διαχείριση αλλαγής, δυναμική των ομάδων.