<span class="multilang" lang="el">Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία</span><span class="multilang" lang="en">Management and Information Technology</span>
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΥΚΙΔΗΣΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΣΤΑΚΗ

Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία

Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι η κατανόηση της σημασίας των τεχνικών της Διοικητικής Επιστήμης και των Πληροφοριακών Συστημάτων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον έτσι ώστε το μάνατζμεντ της επιχείρησης να παίρνει τις σωστές αποφάσεις αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνικές της Διοικητικής Επιστήμης και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η έμφαση του μαθήματος θα είναι τόσο σε πρακτικά/τεχνικά θέματα (γίνεται η υπόθεση ότι ο φοιτητής έχει μια τεχνική εξοικείωση με την πληροφορική), όσο και σε θέματα ολοκλήρωσης της πληροφορικής μέσα στον οργανισμό, αξιοποίησης των πληροφοριακών συστημάτων με βάση τις δυνατότητες του και τις επιδράσεις σε άτομα και δομές, καθώς και διαχείρισης των πληροφοριακών πόρων ενός οργανισμού. 

Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει δύο βασικές ενότητες: 

1.       Η σημασία, ο ρόλος, η χρήση και η αξιοποίηση των Πληροφοριακών Συστημάτων στους Οργανισμούς και ο μετασχηματισμός αυτών ως αποτέλεσμα της χρήσης Ψηφιακών Τεχνολογιών. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνονται τρεις υποενότητες:

a.       Η σημασία της πληροφορικής για οργανισμούς με θέματα όπως: αρχές της διοικητικής των πληροφοριακών συστημάτων, στρατηγικά πληροφοριακά συστήματα, αναδιοργάνωση επιχειρησιακών διαδικασιών και πληροφορική, ο ρόλος της πληροφορικής στην διαχείριση των αλλαγών, εναρμόνιση επιχειρηματικής και πληροφοριακής πολιτικής, διαχείριση πληροφοριακών πόρων.

b.       Η χρήση και αξιοποίηση της πληροφορικής με θέματα όπως: υποστήριξη επιχειρηματικών αποφάσεων, υποστήριξη επιχειρησιακών λειτουργιών, διαχείριση δεδομένων και γνώσεων, ολοκλήρωση διαδικασιών, αξιοποίηση επιχειρησιακών πόρων (ERP), ηλεκτρονικό εμπόριο.

c.       Μετασχηματισμός των επιχειρήσεων και ο ρόλος της πληροφορικής με θέματα όπως: η έννοια της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων, η μετάβαση από τις κλασικές στις ηλεκτρονικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, ανασχεδιασμός επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (BPR), τεχνολογίες οργανωτικής βελτίωσης, η επίδραση της πληροφορικής στον ανταγωνισμό και τη συνεργασία. 

2.       Η πρακτική εκμάθηση ψηφιακών πλατφορμών διαχείρισης των σημαντικών πόρων στους οργανισμούς. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην διαχείριση σχέσεων πελάτων (CRM συστήματα) και στην διαχείριση επιχειρησιακών πόρων (ERP συστήματα). Η εκμάθηση της ψηφιακής πλατφόρμας CRM/Salesforce υιοθετεί την παιχνιδοποιημένη πλατφόρμας μάθησης Trailhead, έτσι ώστε να πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα ποιότητας και να καλύπτει την αναγκαία ύλη, η οποία οδηγεί στην ακαδημαϊκή πιστοποίηση Business Administration Specialist Credential. Η συγκεκριμένη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει τις ακόλουθες υποενότητες, οι οποίες εξετάζονται με την μορφή πρακτικών ασκήσεων και projects πάνω στην ψηφιακή πλατφόρμα Salesforce: 

a.       Εξοικείωση, χειρισμός και παραμετροποίηση της πλατφόρμας

b.       Αυτοματισμός πωλήσεων, μάρκετινγκ και εξυπηρέτησης πελατών

c.       Σύνταξη αναφορών, οπτική αναπαράσταση δεδομένων και επιχειρηματική αναλυτική

d.       Ασφάλεια και διαχείριση δεδομένων και χρηστών

e.       Μοντελοποίηση δεδομένων και διαδικασιών