Εικόνα μαθήματος Επιχειρηματικότητα
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Εισαγωγή στην έννοια της Επιχειρηματικότητας
- Eπιχειρηματικό περιβάλλον
- Διαδικασία καινοτομίας και δημιουργικότητας - Μέθοδοι και εργαλεία βελτίωσης καινοτομικότητας και δημιουργικότητας - Καινοτομία στην Ελλάδα
- Επιχειρηματική ιδέα και επιχειρηματικό μοντέλο
- Επιχειρηματικό σχέδιο (Ι): Ανάπτυξη
- Επιχειρηματικό σχέδιο (ΙΙ): Αξιολόγηση
- Εργαστήριο λογισμικού για τη δημιουργία οικονομικών καταστάσεων επιχειρηματικού σχεδίου
- Ίδρυση της επιχείρησης
- Ανάπτυξη της επιχείρησης
- Στρατηγικές εξόδου
- Ανεύρεση πόρων - Χρηματοδότηση σε όλες φάσεις της επιχειρηματικής διαδικασίας
- Διεθνής επιχειρηματικότητα
- Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

Μαθησιακά αποτελέσματα

ΤΤο μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση της έννοιας της επιχειρηματικότητας, την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τον όλο κύκλο της επιχειρηματικής διαδικασίας, από τον εντοπισμό της ευκαιρίας και την αξιολόγηση της μέχρι την κινητοποίηση πόρων, τη δημιουργία της εταιρίας και τη διαχείριση της ανάπτυξής της. Στο πλαίσιο του μαθήματος γίνεται επίσης αναφορά στην έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και στην ανάπτυξη κοινωνικών επιχειρήσεων.

Εικόνα μαθήματος Συνδυαστική Βελτιστοποίηση
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Tο μάθημα εξετάζει τη θεωρία, τους αλγορίθμους και τις εφαρμογές της διακριτής (επίσης γνωστής και ως 'συνδυαστική') βελτιστοποίησης, με έμφαση σε προβλήματα που αφορούν ροές, μονοπάτια και ταιριάσματα σε γραφήματα.

Συγκεκριμένα, το μάθημα παρουσιάζει αλγορίθμους για τα προβλήματα του συντομότερου μονοπατιού, της μέγιστης ροής, της ροής ελαχίστου κόστους, του ταιριάσματος μέγιστου μεγέθους ή μέγιστου βάρους (κυρίως σε διμερή γραφήματα) και, τέλος, του ευσταθούς ταιριάσματος σε διμερή γραφήματα.

Πέραν της επίλυσης τέτοιων προβλημάτων με χρήση ειδικών αλγορίθμων, οι φοιτητές αναμένεται να μορφοποιούν εφαρμογές και πραγματικά προβλήματα ως προβλήματα μονοπατιών, ροών και ταιριασμάτων σε γραφήματα. Επιπλέον, το μάθημα παρουσιάζει γενικές μεθόδους για προβλήματα διακριτής βελτιστοποίησης τα οποία μοντελοποιούνται ως προβλήματα Ακέραιου Προγραμματισμού, δηλαδή μεθόδους Κλάδου-και-Φράγματος και μεθόδους Κλάδου-και-Τομής.

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
• Ροές σε δίκτυα και ακέραιος προγραμματισμός
• Αλγόριθμοι συντομότερων μονοπατιών: Dijkstra, Bellman-Ford, Floyd-Warshall
• Αλγόριθμοι μέγιστης ροής και ροής ελαχίστου κόστους
• Αλγόριθμοι ταιριασμάτων σε διμερή γραφήματα: ταίριασμα μέγιστου μεγέθους, ταίριασμα μέγιστου βάρους, ευσταθή ταιριάσματα
• Μοντελοποίηση εφαρμογών ως προβλήματα ροής: χρονοπρογραμματισμός έργων, ανάθεση εργασιών σε μηχανές, εκπροσώπηση, κατανομή επενδύσεων κλπ.
• Ακέραιος προγραμματισμός: αλγόριθμοι κλάδου και φράγματος, ο προσθετικός αλγόριθμος του Balas, αλγόριθμοι κλάδου και τομής
• Εφαρμογές ακέραιου προγραμματισμού
• Δέντρα: ιδιότητες, αλγόριθμοι διάσχισης, αλγόριθμοι εύρεσης ελάχιστου συνεκτικού δέντρου, δέντρα Steiner.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

- Να περιγράφουν και να χειρίζονται τις θεμελιώδεις έννοιες, τα βασικά θεωρήματα και τις μεθόδους ή αλγορίθμους Συνδυαστικής Βελτιστοποίησης.
- Να εκτελούν τους υπολογισμούς για συγκεκριμένες μεθόδους ή αλγορίθμους Συνδυαστικής Βελτιστοποίησης σε λελογισμένου μεγέθους προβλήματα, π.χ., βήματα αλγορίθμου μέγιστης ροής, βήματα ακέραιου προγραμματισμού.
- Να μοντελοποιούν πραγματικά προβλήματα από ένα εύρος εφαρμογών ως προβλήματα Συνδυαστικής Βελτιστοποίησης και να προσδιορίζουν τη κατάλληλη μέθοδο ή αλγόριθμο βελτιστοποίησής τους.
- Να αντιλαμβάνονται τις αποδείξεις των σχετικών θεωρημάτων και της γενικότερης μαθηματικής θεμελίωσης του Συνδυαστικής Βελτιστοποίησης, να μπορούν να επικαλούνται συγκεκριμένα θεωρήματα (π.χ. μέγιστης ροής-ελάχιστης τομής) προκειμένου να επιλύσουν αποτελεσματικότερα σχετικά προβλήματα και να μπορούν να διατυπώσουν τις απλούστερες από αυτές τις αποδείξεις.
- Να μελετούν αυτόνομα και να εμβαθύνουν στην τρέχουσα βιβλιογραφία από επιστημονικά περιοδικά και βιβλία Συνδυαστικής Βελτιστοποίησης, ακόμη και σε γνωστικές περιοχές οι οποίες οριακά εντάσσονται στο περιεχόμενο του μαθήματος.

Εικόνα μαθήματος Χρηματοοικονομική Μηχανική
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Χρηματοοικονομική Μηχανική είναι η χρήση χρηματοοικονομικών εργαλείων όπως forwards, futures, swaps και options, για την αναδόμηση και αναδιάρθρωση εταιρικών ή επενδυτικών χρηματοροών ώστε να επιτευχθούν τακτικοί και στρατηγικοί στόχοι, με ιδιαίτερη έμφαση στην διαχείριση κινδύνου. Η χρηματοοικονομική μηχανική είναι η βάση της ανάπτυξης και καινοτομίας στο σύγχρονο χρηματοπιστωτικό σύστημα δίνοντας σχεδόν απόλυτη ευελιξία στους συμμετέχοντες, επενδυτές και επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τους την μετατροπή μιας δεδομένης μελλοντικής χρηματοροής, σε μια καινούργια χρηματοροή με τελείως διαφορετικό χρονικό ορίζοντα, ποιότητα και ποσότητα πληρωμών και χαρακτηριστικά κινδύνου. Η μέτρηση, παρακολούθηση και διαχείριση κινδύνων αποτελεί βασικό σκοπό της χρηματοοικονομικής μηχανικής.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα στοχεύει τόσο στην θεωρητική κατάρτιση όσο και στην εξοικείωση με εφαρμογές, αναλυτικά εργαλεία και πρακτικά προβλήματα. Παρουσιάζονται μελέτες περιπτώσεων (case studies) με σκοπό την κατανόηση των πρακτικών εφαρμογών της διδακτές ύλης.

Εικόνα μαθήματος Διαχείριση Πληροφοριακών Πόρων
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη χρήση της πληροφορικής, μέσα από την ανάλυση πραγματικών περιπτώσεων από το διεθνές περιβάλλον στην τάξη, ώστε να μπορούν να τις αναγνωρίσουν και να τις διαχειριστούν αποτελεσματικά στην πράξη.

Το μάθημα αυτό αφορά στην πρόσληψη γνώσεων αναφορικά με την διοίκηση πληροφορικών συστημάτων σε επιχειρήσεις και οργανισμούς ώστε να γίνεται καλή διαχείριση των πληροφοριακών πόρων.

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές θεματικές ενότητες:

  1. Ροή και ανταλλαγή πληροφοριών στους οργανισμούς
  2. Διαχείριση αλλαγών κατά την ανάπτυξη και υλοποίηση πληροφοριακών συστημάτων (ΠΣ) στους οργανισμούς
  3. Διαχείριση πληροφοριακών πόρων και τμήματος πληροφορικής
  4. Ευρύτερα ζητήματα διαχείρισης πληροφοριών (π.χ., ιδιωτικότητα) και κοινωνικές τους προεκτάσεις
  5. Στρατηγική σημασία και τάσεις ανάπτυξης της πληροφορικής διεθνώς

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές που ολοκληρώνουν με επιτυχία το μάθημα:

1. Γνωρίζουν τις προκλήσεις και βασικά αίτια αποτυχίας κατά τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων στους οργανισμούς.
2. Αξιοποιούν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο για την κατανόηση των θεμάτων που απασχολούν τη διοίκηση ενός οργανισμού σε ό,τι αφορά πληροφοριακά συστήματα.
3. Κατανοούν το ρόλο των πληροφοριακών συστημάτων σε ένα ευρύτερο, σύνθετο σύστημα σχέσεων και συστημάτων.
4. Αναπτύσσουν τη δεξιότητα κατανόησης και ανάλυσης σύγχρονης διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας σε θέματα πληροφοριακών συστημάτων.

Εικόνα μαθήματος Επιχειρηματική Ευφυΐα και Ανάλυση Μεγάλων Δεδομένων
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

• Προχωρημένα και μοντέρνα θέματα διαχείρισης δεδομένων: επεξεργασία ερωτημάτων, επεξεργασία συναλλαγών, βάσεις δεδομένων κύριας μνήμης, column-oriented συστήματα, κ.α.
• Αποθήκες Δεδομένων: αρχιτεκτονική, μοντέλα και σχεδίαση, διαδικασία εξαγωγή, μετασχηματισμού και εισαγωγής δεδομένων (ETL), συντήρηση και ενημέρωση αποθηκών δεδομένων, πολυδιάστατη/OLAP ανάλυση, θέματα υλοποίησης και απόδοσης, οπτικοποίηση δεδομένων
• Εξόρυξη Γνώσης: Αρχιτεκτονική, διαδικασία KDD, μοντέλα, παραδείγματα, συσταδοποίηση, κατηγοριοποίηση, κανόνες συσχέτισης.
• Συστήματα διαχείρισης δεδομένων μεγάλης κλίμακας: NoSQL συστήματα, συστήματα ροών δεδομένων

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

• Να κατανοούν τα οφέλη της ανάλυσης δεδομένων για έναν οργανισμό
• Να αντιλαμβάνονται τις διαφορετικές φάσεις της ανάλυσης δεδομένων
• Να σχεδιάζουν την αρχιτεκτονική και το σχήμα μίας αποθήκης δεδομένων
• Να υλοποιούν διαδικασίες ETL σε ένα περιβάλλον αποθήκης δεδομένων
• Να δημιουργούν κύβους δεδομένων χρησιμοποιώντας μία αποθήκη δεδομένων
• Να δημιουργούν αναφορές πολυδιάστατης ανάλυσης/OLAP
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία οπτικοποίησης δεδομένων για την παραγωγή dashboards
• Να γνωρίζουν βασικές έννοιες εξόρυξης δεδομένων: κατηγοριοποίηση, συσταδοποίηση, κανόνες συσχέτισης
• Να γνωρίζουν NoSQL συστήματα διαχείρισης δεδομένων και τη χρήση τους σε συγκεκριμένες εφαρμογές
• Να κατανοούν τι είναι οι ροές δεδομένων και πως χρησιμοποιούνται για την ανάλυση πραγματικού χρόνου
• Να χρησιμοποιούν εμπορικά ή open source συστήματα ΒΔ και εργαλεία οπτικοποίησης για όλα τα παραπάνω.

Εικόνα μαθήματος Ανάπτυξη Προσωπικών Ικανοτήτων
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Ενότητα 1η: Αυτοδιάγνωση- Αυτοαξιολόγηση
Ενότητα 2η: Μάθηση – Στυλ Μάθησης
Ενότητα 3η: Άγχος – Τεχνικές Αντιμετώπισης του Άγχους
Ενότητα 4η: Δυναμική και Διεργασίες Ομάδων
Ενότητα 5η: Σύγκρουση και Διαπραγματεύσεις
Ενότητα 6η: Πειθώ και Επιρροή
Ενότητα 7η: Ανάπτυξη Ηγετικών Ικανοτήτων και Συναισθηματικής Νοημοσύνης
Ενότητα 8η: Career Strategy

Μαθησιακά αποτελέσματα

Ο σύγχρονος manager προκειμένου να είναι επιτυχημένος στο σύγχρονο, συνεχώς μεταβαλλόμενο, οργανωσιακό περιβάλλον απαιτείται όπως κατέχει ικανότητες πολύ ευρύτερες των, στενά ορισμένων, τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Ο επιτυχημένος manager δεν είναι πια αυτός που κατέχει τη γνώση αλλά αυτός που διαθέτει τις κατάλληλες προσωπικές ικανότητες και τις οποίες μπορεί να τις χρησιμοποιήσει κατάλληλα τόσο με τους συνεργάτες του, όσο και με τον εαυτό του. Σε αυτά τα πλαίσια, το μάθημα «Ανάπτυξη Προσωπικών και Ηγετικών Ικανοτήτων» αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες, πρώτα απ’ όλα να καταγράψουν, αναλύσουν, συζητήσουν τις προσωπικές τους ικανότητες και στη συνέχεια να τις «βελτιώσουν», όσο αυτό είναι δυνατό, μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα από μία σειρά διαδικασιών με πολύ έντονο το στοιχείο της αλληλεπίδρασης. Με τον τρόπο αυτό οι συμμετέχοντες θα καλλιεργήσουν δεξιότητες οι οποίες θα τους φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες τόσο στην αναζήτηση όσο και στην ανάπτυξη της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας και εξέλιξης.

Εικόνα μαθήματος Ηλεκτρονική Μάθηση και Διαχείριση Γνώσης
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Μέρος 1: Ηλεκτρονική Μάθηση

• Ζητήματα οργανωσιακής απόδοσης, εκπαίδευση εργαζομένων και τεχνολογία
• Μεθοδολογίες, πλατφόρμες και εργαλεία ηλεκτρονικής μάθησης
• Ψηφιακός εκπαιδευτικός σχεδιασμός και ανάπτυξη ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού περιεχομένου
• Ζητήματα ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην οργανωσιακή και ατομική μάθησης στο περιβάλλον εργασίας

Μέρος 2: Διαχείριση Γνώσης
• Νέες Απαιτήσεις - Νέες Οργανωσιακές Μορφές
• Διαχείριση Γνώσης: Ορισμός της έννοιας της γνώσης, Μέτρηση του διανοητικού κεφαλαίου, Είδη και μορφές γνώσης, Αντικείμενα οργανωσιακής γνώσης, Γνώση και ανταγωνιστικότητα, Λειτουργία και όφελος βασικών αργαλειών Διαχειρίσεις Γνώσης
• Γνώση και Καινοτομία.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα χωρίζεται σε δύο ισοβαρείς ενότητες, αυτήν της ηλεκτρονικής μάθησης και αυτήν της Διαχείρισης Γνώσης και Καινοτομίας. Σε συνδυασμό, προσφέρουν μια σφαιρική θεώρηση των πιο πρόσφατων τάσεων σε στρατηγικές και τεχνολογίες που προωθούν την οργανωσιακή μάθηση και την διαχείριση γνώσης ως επιχειρηματικές και διοικητικές πρακτικές, στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς.

Στην ενότητα «Ηλεκτρονική Μάθηση», οι γνώσεις και δεξιότητες που αναπτύσσονται αφορούν:

1. Ανάπτυξη ικανοτήτων ανάλυσης, επιλογής και εφαρμογής μεθοδολογιών και ενσωμάτωσης τεχνολογιών σχετικών με την οργανωσιακή μάθηση, την εκπαίδευση εργαζομένων και την υποστήριξη της απόδοσης τους.
2. Ανάπτυξη πρακτικών ικανοτήτων αναφορικά με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης (εργασία εφαρμογής)

Στην ενότητα ‘Διαχείριση Γνώσης, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

1. Προσδιορίζουν, περιγράφουν και αναγνωρίζουν διαφορετικά είδη γνώσης και διαφορετικές μορφές γνώσης σε έναν οργανισμό.
2. Εξηγούν πώς τα είδη και οι μορφές γνώσεις μπορεί να διαχειριστούν για οργανωσιακή αποτελεσματικότητα και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
3. Συνδυάζουν βοηθητικοί παράγοντες και εργαλεία διαχείρισης γνώσης και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές δομές για την διαχείριση γνώσης.
4. Συγκρίνουν και να αξιολογούν προσεγγίσεις και συστήματα διαχείρισης γνώσης σε μελέτες περίπτωσης.

Εικόνα μαθήματος Θέματα Στρατηγικής και Καινοτομίας
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Η στρατηγική αλλαγή και η καινοτομία αποτελούν θεμελιακά φαινόμενα στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σε αυτό το μάθημα εξετάζουμε πώς (και γιατί) αλλάζουν και καινοτομούν οι επιχειρήσεις. Αναλύουμε τις βασικές έννοιες και προσφέρουμε τα μεθοδολογικά «εργαλεία» που βοηθούν στην κατανόηση αυτών των φαινομένων. Εστιάζουμε επίσης και στην οργανική σύνδεση καινοτομίας και στρατηγικής και στην ικανότητα αναστοχασμού κατά τη διαδικασία της καινοτομίας.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και κατανοούν ζητήματα που συνδέονται με:

• Το νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον και την ιδανική αρχιτεκτονική της επιχείρησης
• Αρχετυπικές θεωρίες γύρω από την αλλαγή
• Πώς προσαρμόζονται οι επιχειρήσεις: ο χρονισμός της
• Ο μετασχηματισμός της επιχείρησης από μια πραγματιστική σκοπιά – η υλοποίηση τηςστρατηγικής αλλαγής
• Καινοτομία και ανταγωνιστικότητα
• Διαδικασίες καινοτομίας

Οι φοιτητές θα αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν στρατηγικές αλλαγές και καινοτομίες στο πλαίσιο μιας οργάνωσης.

Εικόνα μαθήματος Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση θεμάτων που συσχετίζονται – άμεσα ή/και έμμεσα – με τα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (Enterprise Resource Planning Systems – ERP).

Το μάθημα έχει θεωρητικό αλλά και πρακτικό προσανατολισμό, στοχεύοντας στην εξοικείωση των φοιτητών με τις συσχετιζόμενες θεωρητικές έννοιες αφενός και αφετέρου με τη χρήση λύσεων λογισμικού (SAP & NAV ERPs) που είναι παγκόσμια διαδεδομένες και υιοθετούνται από εταιρείες και οργανισμούς σε όλους τους οικονομικούς τομείς (industries).

Τα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (Enterprise Resource Planning Systems – ERP) είναι ένα συμπαγές σύνολο εφαρμογών λογισμικού που υποστηρίζουν ευρύ φάσμα επιχειρησιακών δραστηριοτήτων και λειτουργιών κι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των εργασιών στις κεντρικές και απομακρυσμένες εγκαταστάσεις μιας επιχείρησης. Επιτυγχάνουν τη συγκέντρωση των δεδομένων, την ενοποίηση και ολοκλήρωση όλων των εφαρμογών μίας επιχείρησης και τον επανασχεδιασμό των επιχειρησιακών διαδικασιών, επιδιώκοντας τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, την αύξηση της παραγωγικότητας, και την απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος μέσα από τη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών πληροφορικής. Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις στην Κοινωνία της Πληροφορίας, τα ERPs αποτελούν το βασικό πυλώνα της transactional πληροφοριακής υποδομής που επιτρέπει σε εταιρίες και οργανισμούς να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και προκλήσεις της οικονομικής δραστηριότητας στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης.

Το μάθημα διαρθρώνεται στις παρακάτω ενότητες:

• Εισαγωγή στα συστήματα ERP
• Επιχειρησιακές Διαδικασίες
• Υλοποίηση Συστημάτων ERP
• Τεχνολογική Υποδομή ERP
• Προγραμματισμός Παραγωγής και ERP
• Οικονομική Διαχείριση
• SAP ERP Introduction & case studies
• Microsoft NAV

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές θεματικές ενότητες:

• Το προϊόν και οι υπηρεσίες που προσφέρει. Η εξέλιξη των Συστημάτων Αξιοποίησης Επιχειρησιακών Πόρων (ERP). Τεχνολογική επισκόπηση με έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις αρχιτεκτονικής συστημάτων. Απεικόνιση επιχειρησιακών γεγονότων (business events) στις δομές βάσεων δεδομένων. Η λειτουργικότητα που προσφέρεται από τα Συστήματα Αξιοποίησης Επιχειρησιακών Πόρων. Τα συστήματα ERP σαν ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα που υποστηρίζουν τις επιχειρησιακές διαδικασίες. • Το έργο υλοποίησης και εφαρμογής. Τα συστήματα ERP ως έτοιμο προς λειτουργία (turn-key) έργο. Επιλογή ERP λύσης. Μεθοδολογίες υλοποίησης. Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας.
• Η εξέλιξη ενός 'ζωντανού' συστήματος.
• Η μετάβαση στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, στις πλατφόρμες και στις κοινότητες λογισμικού ERP. Το ERP σαν νέο κανάλι για τις επιχειρησιακές επικοινωνίες. Επέκταση των συστημάτων ERP για συντονισμό των προμηθευτών και πελατών των επιχειρήσεων. Πλατφόρμες και κοινότητες λογισμικού ERP.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, είναι η απόκτηση γνώσεων στους παρακάτω βασικούς πυλώνες:

• Το προϊόν «ERP» και οι υπηρεσίες που προσφέρει υποστηρίζοντας επιχειρησιακές διαδικασίες
• Παράγοντες και παράμετροι έργων υλοποίησης και εφαρμογής συστημάτων ERP
• Η εξέλιξη των συστημάτων ERP
• ERPs, ηλεκτρονικό επιχειρείν, πλατφόρμες και κοινότητες λογισμικού ERP: Σύγχρονες Τάσεις μετάβασης και μετασχηματισμού.

Εικόνα μαθήματος Ανάλυση και Σχεδιασμός Συστημάτων Διανομής και Μεταφοράς
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Τα περιεχόμενα του μαθήματος καλύπτουν τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

- Συστήματα Μεταφορών: Συστατικά στοιχεία, δομή και περιβάλλον ενός συστήματος μεταφορών, χαρακτηριστικά της προσφοράς και ζήτησης, κριτήρια μέτρησης της απόδοσης και επιπτώσεις από τη λειτουργία του συστήματος μεταφορών (ενέργεια, περιβάλλον, ασφάλεια).
- Προβλήματα Προγραμματισμού Συστημάτων Μεταφορών:Πρόβλημα Σχεδιασμού Δικτύου Υπηρεσιών Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών. Πρόβλημα Σύνθεσης Στόλου Πλοίων για την παροχή Υπηρεσιών Τακτικών Θαλασσίων Μεταφορών (Liner Shipping). Πρόβλημα Στρατηγικού Προγραμματισμού Κινήσεων σε Αεροδρόμια. Προβλήματα Προγραμματισμού Σιδηροδρομικών Μεταφορών
- Συστήματα Διανομής: Εισαγωγικές έννοιες, ορισμός συστημάτων διανομής, κατηγοριοποίηση συστημάτων διανομής, Κέντρα Διανομής και Αποθήκευση. Μελέτες Περίπτωσης.
- Προβλήματα Προγραμματισμού Συστημάτων Διανομής: Πρόβλημα διανομής πολλαπλών προϊόντων με απ’ ευθείας αποστολές μέσω ενός Δικτύου Μεταφορών. Πρόβλημα Χρονικού Προγραμματισμού και Δρομολόγησης Οχημάτων. Πρόβλημα χωροθέτησης αποθηκών. Προβλήματα προγραμματισμού των λειτουργιών μιας αποθήκης.Εφαρμογές και μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να:

- Κατανοούν το περιβάλλον, τη δομή, και τη λειτουργία ενός συστήματος μεταφορών.
- Κατανοούν τις λειτουργίες των συστημάτων διανομής.
- Κατανοούν τα χαρακτηριστικά των προβλημάτων σχεδιασμού των συστημάτων μεταφορών και διανομής.
- Αναπτύσσουν μαθηματικά πρότυπα για το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό συστημάτων διανομής και μεταφορών.

Εικόνα μαθήματος Στοχαστική Μοντελοποίηση και Προσομοίωση
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

• Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων
• Στοχαστικά Υποδείγματα Επιχειρησιακής Έρευνας
• Μοντελοποίηση Διακριτών Συστημάτων
• Διάγραμμα Κύκλου Δραστηριοτήτων
• Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
• Ανάλυση Εισόδου
• Προσομοίωση και Βιομηχανία 4.0
• Πρόγραμμα Προσομοίωσης

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Προσομοίωση", οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει βασικές και προχωρημένες γνώσεις σχετικά με τις τεχνικές της στοχαστικής μοντελοποίησης και προσομοίωσης. Συγκεκριμένα, θα είναι σε θέση να κατανοούν και να εφαρμόζουν μεθόδους μοντελοποίησης τυχαίων φαινομένων και στοχαστικών διαδικασιών, όπως οι αλυσίδες Markov και οι διαδικασίες Poisson. Επιπλέον, οι φοιτητές θα αναπτύξουν δεξιότητες στη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού προσομοίωσης (Simul8), θα μπορούν να σχεδιάζουν και να εκτελούν πειράματα προσομοίωσης, και να αναλύουν τα αποτελέσματά τους με στόχο τη λήψη αποφάσεων υπό αβεβαιότητα. Θα αποκτήσουν επίσης ικανότητες κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, που θα τους επιτρέπουν να διαμορφώνουν και να αξιολογούν στοχαστικά μοντέλα σε διάφορους τομείς της διοίκησης.

Εικόνα μαθήματος Ψηφιακό Μάρκετινγκ
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

• Εισαγωγή στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
• Έρευνα Ψηφιακού Μάρκετινγκ
• Ηλεκτρονικό Λιανεμπόριο και Ψηφιακό Μάρκετινγκ
• Συμπεριφορά Καταναλωτή και Ψηφιακό Μάρκετινγκ
• Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Ψηφιακού Μάρκετινγκ
• Ηλεκτρονική Διαχείριση Σχέσεων Πελατών (e-CRM)
• Στρατηγικός Σχεδιασμός Ψηφιακού Μάρκετινγκ
• Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Πωλήσεις
• Καινοτόμες Εφαρμογές και Τάσεις στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
• Ειδικά Θέματα Ψηφιακού Μάρκετινγκ

Μαθησιακά αποτελέσματα

• Απόκτηση αναγκαίου εννοιολογικού υποβάθρου στο χώρο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ υιοθετώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση.
• Αναγνώριση ερευνητικών ευκαιριών που προκύπτουν στο χώρο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ και απόκτηση εμπειρίας στον σχεδιασμό και στην εκπόνηση σχετικών ερευνητικών σχεδίων.
• Κατανόηση βασικών διαστάσεων χρήσης εφαρμογών Ψηφιακού Μάρκετινγκ σε οργανισμούς και των κύριων ζητημάτων που συνδέονται με την αποτελεσματική αξιοποίησή τους.
• Εξοικείωση με τις δυνατότητες που προσφέρουν τα Πληροφοριακά Συστήματα στην υλοποίηση ενεργειών στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού Μάρκετινγκ.

Εικόνα μαθήματος Ανάλυση Επενδύσεων
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Παρουσιάζονται οι βασικές αρχές της θεωρίας κεφαλαιαγοράς καθώς και αυτές της αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων και της διαχείρισης επενδυτικών χαρτοφυλακίων. Ενδεικτικές θεματικές ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής: κίνδυνος και απόδοση στην λήψη επενδυτικών αποφάσεων, η δομή και οι βασικές λειτουργίες των διεθνών αγορών χρήματος και κεφαλαίου, η υπόθεση των αποτελεσματικών αγορών και η χρήση σύγχρονων χρηματοοικονομικών προϊόντων ως εργαλείων ευέλικτης διαχείρισης επενδυτικών χαρτοφυλακίων. Το μάθημα προαπαιτεί βασικές γνώσεις μαθηματικών, στατιστικής και χρηματοοικονομικής.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα «Ανάλυση Επενδύσεων», αποσκοπεί στην θεωρητική και εμπειρική κατάρτιση των φοιτητών στην χρήση των απαραίτητων εργαλείων για την λήψη ορθολογικών επενδυτικών αποφάσεων. Κατά την διάρκεια των διαλέξεων θα αναλύονται πραγματικές περιπτώσεις από τις διεθνείς αγορές χρήματος και κεφαλαίου.

Εικόνα μαθήματος Επιχειρηματική Αναλυτική και Τεχνολογίες Εξατομίκευσης
7ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Ο τεράστιος όγκος των δεδομένων (πληροφορίες, προϊόντα, υπηρεσίες, αξιολογήσεις προϊόντων κλπ) που είναι διαθέσιμα στους χρήστες του διαδικτύου και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό το περιβάλλον προσφέρει νέες ευκαιρίες για την κατανόηση και την πρόβλεψη της ανθρώπινης συμπεριφοράς και την αξιοποίησή της για την παροχή εξελιγμένων και εξατομικευμένων υπηρεσιών. Τα τελευταία χρόνια ο χώρος του Behavioral Analytics, ως περιοχή του Business Analytics, ασχολείται με την αξιοποίηση του μεγάλου όγκου των διαθέσιμων δεδομένων τα οποία προέρχονται κυρίως από τη διαδραστική συμπεριφορά των χρηστών διαδικτυακών εφαρμογών (ηλεκτρονικού εμπορίου, κοινωνικών δικτύων κλπ) με διττό στόχο: (α) να υποστηρίξει τους χρήστες στον εντοπισμό ενδιαφέρουσας και σχετικής (εξατομικευμένης) πληροφορίας μέσα από ένα τεράστιο όγκο επιλογών και κατά συνέπεια να υποστηρίξει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων τους και (β) να παρέχει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών – χρηστών τους από ένα ευρύ φάσμα διαθέσιμων πηγών δεδομένων προβλέποντας παράλληλα τη μελλοντική συμπεριφορά τους.

Μαθησιακά αποτελέσματα

- Κατανόηση τεχνικών μοντελοποίησης ανθρώπινης συμπεριφοράς
- Κατανόηση εφαρμογών εξατομίκευσης στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
- Απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης εργαλείων ανάλυσης δεδομένων και πρακτική αξιοποίηση τους

Εικόνα μαθήματος Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων
7ο Εξάμηνο

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους μαθητές στην ανάλυση κοινωνικών δικτύων (SNA) και την οργανική τους αξία για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Η ανάλυση κοινωνικών δικτύων περιλαμβάνει τεχνικές και μεθόδους για την ανάλυση της συνεχούς ροής πληροφοριών σε offline δίκτυα (π.χ. δίκτυα εργαζομένων στις αγορές εργασίας, δίκτυα οργανισμών στις αγορές προϊόντων κ.λπ.) και σε online δίκτυα (π.χ. Facebook posts, twitter feeds, google maps check-ins κτλ.) με στόχο τον εντοπισμό των μορφών διάδοσης πληροφοριών που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τον αναλυτή. Το μάθημα θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις ευκαιρίες, τις προκλήσεις και τις απειλές που προκύπτουν από τη χρήση των κοινωνικών δικτύων όσον αφορά τις επιχειρήσεις και την κοινωνία γενικότερα. Θα καλυφθούν επίσης τα ζητήματα της διάδοσης της καινοτομίας και της διάδοσης πληροφοριών μέσω δικτύων. Τέλος, οι μαθητές θα εισαχθούν στις έννοιες της σοφίας του πλήθους και της κοινωνικής μάθησης, διερευνώντας τους όρους υπό τους οποίους η σύγκλιση της κοινής γνώμης (ασυμπτωτική μάθηση) ή της αγέλης μπορεί να εμφανιστεί στα κοινωνικά δίκτυα.

Εικόνα μαθήματος Εφαρμοσμένη Μηχανική Μάθηση
7ο Εξάμηνο

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές θα αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εφαρμογή τεχνικών Μηχανικής Μάθησης στην πράξη. Καλύπτουμε το πλήρες εύρος των σχετικών ικανοτήτων και τεχνογνωσίας, από την εύρεση και επεξεργασία δεδομένων, στην οπτικοποίηση και ερμηνεία τους, σε διαφορετικά μοντέλα και εφαρμογές Μηχανικής Μάθησης, μέχρι και Νευρωνικά Δίκτυα και αρχιτεκτονικές Βαθιάς Εκμάθησης. Το μάθημα εστιάζει στην πρακτική και εφαρμογές, και οι φοιτητές θα δουλέψουν σε εργασίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται ευρέως τόσο στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στη βιομηχανία. Το μάθημα αυτό δεν είναι ένα τυπικό μάθημα προγραμματισμού, αλλά οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν προγραμματισμό στη γλώσσα Python και να τους αρέσει η διερεύνηση και η επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων.