Εικόνα μαθήματος Διοίκηση Έργων και Προγραμμάτων (Α-Λ)
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

ENOTHTA 1: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Ορισμός και χαρακτηριστικά έργου, κατηγορίες αποφάσεων που αφορούν τη διαχείριση έργων
- Στόχοι και κανόνες διαχείρισης έργων
- Έναρξη, επιλογή και προσδιορισμός στοιχείων έργου
- Στάδια του κύκλου ζωής ενός έργου
- Οργάνωση ενός έργου
- Κατηγοριοποίηση έργων και επιπτώσεις στη διαδικασία διοίκησης
- Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας ενός έργου
- Μελέτη Περίπτωσης

ENOTHTA 2: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Μέθοδος του Κρίσιμου Δρόμου – CPM (Critical Path Method)
- Πρόγραμμα Έργου, Διάγραμμα Gantt, Milestones
- Μελέτη Περίπτωσης-Παραδείγματα

ENOTHTA 3: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Άμεσο, έμμεσο και συνολικό κόστος ενός έργου
- Χρονική κατανομή του κόστους ενός έργου
- Σχέση κόστους-διάρκειας
- Παραδείγματα

ENOTHTA 4: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ

- Τύποι και κατηγορίες πόρων και εργασίας
- Προγραμματισμός έργων με περιορισμένους πόρους
- Χρονική Κατανομή εργασίας
- Προγραμματισμός και εξομάλυνση πόρων
- Παραδείγματα

ENOTHTA 5: ΠΑΡΑΚΟΙΛΟΥΘΗΣΗ & ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Μέθοδοι παρακολούθησης έργων
- Διαδικασίες ελέγχου έργων
- Σχέση χρήσης πόρων και προόδου εργασιών, αναπρογραμματισμός έργου

ENOTHTA 6: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΩΝ

- Ανάλυση κόστους / αποτελεσματικότητας (cost-effectiveness analysis)
- Μέθοδοι πολυκριτηριακής αξιολόγησης έργων
- Παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης στην αξιολόγηση έργων

Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

- Προσδιορίζουν και να περιγράφουν τους στόχους, τους περιορισμούς και τα όρια ενός έργου (project scope)
- Αναλύουν ένα έργο σε επιμέρους πακέτα εργασίας και δραστηριότητες (Work Breakdown Structure)
- Υπολογίζουν το κόστος, τη χρονική διάρκεια και τους απαιτούμενους πόρους για την υλοποίηση ενός έργου
- Να καταρτίζουν το πρόγραμμα ενός έργου (Διάγραμμα GANTT)
- Να προσδιορίζουν στη σχέση μεταξύ διάρκειας έργου και κόστους (Cost-Time Trade off)
- Να αναθεωρούν την κατανομή των πόρων στις δραστηριότητες ενός έργου
- Αναπτύσσουν το πλάνο ενός έργου
- Παρακολουθούν και να ελέγχουν ένα έργο
- Αξιολογούν έργα

Εικόνα μαθήματος Διοίκηση Έργων και Προγραμμάτων (Μ-Ω)
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

ENOTHTA 1: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Ορισμός και χαρακτηριστικά έργου, κατηγορίες αποφάσεων που αφορούν τη διαχείριση έργων
- Στόχοι και κανόνες διαχείρισης έργων
- Έναρξη, επιλογή και προσδιορισμός στοιχείων έργου
- Στάδια του κύκλου ζωής ενός έργου
- Οργάνωση ενός έργου
- Κατηγοριοποίηση έργων και επιπτώσεις στη διαδικασία διοίκησης
- Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας ενός έργου
- Μελέτη Περίπτωσης

ENOTHTA 2: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Μέθοδος του Κρίσιμου Δρόμου – CPM (Critical Path Method)
- Πρόγραμμα Έργου, Διάγραμμα Gantt, Milestones
- Μελέτη Περίπτωσης-Παραδείγματα

ENOTHTA 3: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Άμεσο, έμμεσο και συνολικό κόστος ενός έργου
- Χρονική κατανομή του κόστους ενός έργου
- Σχέση κόστους-διάρκειας
- Παραδείγματα

ENOTHTA 4: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ

- Τύποι και κατηγορίες πόρων και εργασίας
- Προγραμματισμός έργων με περιορισμένους πόρους
- Χρονική Κατανομή εργασίας
- Προγραμματισμός και εξομάλυνση πόρων
- Παραδείγματα

ENOTHTA 5: ΠΑΡΑΚΟΙΛΟΥΘΗΣΗ & ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

- Μέθοδοι παρακολούθησης έργων
- Διαδικασίες ελέγχου έργων
- Σχέση χρήσης πόρων και προόδου εργασιών, αναπρογραμματισμός έργου

ENOTHTA 6: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΩΝ

- Ανάλυση κόστους / αποτελεσματικότητας (cost-effectiveness analysis)
- Μέθοδοι πολυκριτηριακής αξιολόγησης έργων
- Παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης στην αξιολόγηση έργων

Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

- Προσδιορίζουν και να περιγράφουν τους στόχους, τους περιορισμούς και τα όρια ενός έργου (project scope)
- Αναλύουν ένα έργο σε επιμέρους πακέτα εργασίας και δραστηριότητες (Work Breakdown Structure)
- Υπολογίζουν το κόστος, τη χρονική διάρκεια και τους απαιτούμενους πόρους για την υλοποίηση ενός έργου
- Να καταρτίζουν το πρόγραμμα ενός έργου (Διάγραμμα GANTT)
- Να προσδιορίζουν στη σχέση μεταξύ διάρκειας έργου και κόστους (Cost-Time Trade off)
- Να αναθεωρούν την κατανομή των πόρων στις δραστηριότητες ενός έργου
- Αναπτύσσουν το πλάνο ενός έργου
- Παρακολουθούν και να ελέγχουν ένα έργο
- Αξιολογούν έργα

Εικόνα μαθήματος Μέθοδοι Βελτιστοποίησης στη Διοικητική Επιστήμη
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

• Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Python
• Προβλήματα Διάταξης
• Πρόβλημα του Περιοδεύοντος Πωλητή
• Πρόβλημα Δρομολόγησης Στόλου Οχημάτων
• Προβλήματα Αντιστοίχισης
• Πρόβλημα Μονοδιάστατης Συσκευασίας
• Πρόβλημα Linear Sum Assignment
• Πρόβλημα Χρωματισμού Γράφου
• Πρόβλημα Τετραγωνικής Αντιστοίχισης
• Προβλήματα Επιλογής
• Πρόβλημα Κάλυψης Συνόλου
• Πρόβλημα Κάλυψης Συνόλου με Βάρη
• Πρόβλημα Σακιδίου
• Πρόβλημα Συντομότερου Μονοπατιού
• Τοπική Έρευνα
• Μεταευρετικοί Αλγόριθμοι Τοπικής Έρευνας
• Προβλήματα Ταξινόμησης
• Προβλήματα Συσταδοποίησης

Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

- Προσδιορίζουν τους επιχειρησιακούς και στρατηγικούς στόχους και περιορισμούς που διέπουν τα επιχειρηματικά προβλήματα που καλούνται να επιλύσουν
- Διακρίνουν τις υπολογιστικές ιδιότητες και τα υπολογιστικά χαρακτηριστικά αυτών των Επιχειρηματικών προβλημάτων
- Επιλέγουν και να προτείνουν την κατάλληλη ευρετική και μεταευρετική μέθοδο για την επίλυση τους
- Σχεδιάζουν ευρετικούς και μεταευρετικούς αλγορίθμους για προβλήματα μεγάλου όγκου δεδομένων.
- Συγκρίνουν την αποτελεσματικότητα των παραπάνω ευρετικών και μεταευρετικών μεθόδων στην επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων
- Αναπτύσσουν υπολογιστικές εφαρμογές οι οποίες εφαρμόζουν τις παραπάνω ευρετικές και μεταευρετικές μεθόδους σε Python
- Υλοποιούν βασικές μεθόδους μηχανικής μάθησης για προβλήματα Κατηγοριοποίησης και Συσταδοποίησης

Εικόνα μαθήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι η κατανόηση της σημασίας των τεχνικών της Διοικητικής Επιστήμης και των Πληροφοριακών Συστημάτων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον έτσι ώστε το μάνατζμεντ της επιχείρησης να παίρνει τις σωστές αποφάσεις αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνικές της Διοικητικής Επιστήμης και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η έμφαση του μαθήματος θα είναι τόσο σε πρακτικά/τεχνικά θέματα (γίνεται η υπόθεση ότι ο φοιτητής έχει μια τεχνική εξοικείωση με την πληροφορική), όσο και σε θέματα ολοκλήρωσης της πληροφορικής μέσα στον οργανισμό, αξιοποίησης των πληροφοριακών συστημάτων με βάση τις δυνατότητες του και τις επιδράσεις σε άτομα και δομές, καθώς και διαχείρισης των πληροφοριακών πόρων ενός οργανισμού.

Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει δύο βασικές ενότητες:

Η σημασία, ο ρόλος, η χρήση και η αξιοποίηση των Πληροφοριακών Συστημάτων στους Οργανισμούς και ο μετασχηματισμός αυτών ως αποτέλεσμα της χρήσης Ψηφιακών Τεχνολογιών. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνονται τρεις υποενότητες:

a. Η σημασία της πληροφορικής για οργανισμούς με θέματα όπως: αρχές της διοικητικής των πληροφοριακών συστημάτων, στρατηγικά πληροφοριακά συστήματα, αναδιοργάνωση επιχειρησιακών διαδικασιών και πληροφορική, ο ρόλος της πληροφορικής στην διαχείριση των αλλαγών, εναρμόνιση επιχειρηματικής και πληροφοριακής πολιτικής, διαχείριση πληροφοριακών πόρων.

b. Η χρήση και αξιοποίηση της πληροφορικής με θέματα όπως: υποστήριξη επιχειρηματικών αποφάσεων, υποστήριξη επιχειρησιακών λειτουργιών, διαχείριση δεδομένων και γνώσεων, ολοκλήρωση διαδικασιών, αξιοποίηση επιχειρησιακών πόρων (ERP), ηλεκτρονικό εμπόριο.

c. Μετασχηματισμός των επιχειρήσεων και ο ρόλος της πληροφορικής με θέματα όπως: η έννοια της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων, η μετάβαση από τις κλασικές στις ηλεκτρονικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, ανασχεδιασμός επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (BPR), τεχνολογίες οργανωτικής βελτίωσης, η επίδραση της πληροφορικής στον ανταγωνισμό και τη συνεργασία.

Η πρακτική εκμάθηση ψηφιακών πλατφορμών διαχείρισης των σημαντικών πόρων στους οργανισμούς. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην διαχείριση σχέσεων πελάτων (CRM συστήματα) και στην διαχείριση επιχειρησιακών πόρων (ERP συστήματα). Η εκμάθηση της ψηφιακής πλατφόρμας CRM/Salesforce υιοθετεί την παιχνιδοποιημένη πλατφόρμα μάθησης Trailhead, έτσι ώστε να πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα ποιότητας και να καλύπτει την αναγκαία ύλη, η οποία οδηγεί σε πιστοποίηση. Η συγκεκριμένη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει τις ακόλουθες υποενότητες, οι οποίες εξετάζονται με την μορφή πρακτικών ασκήσεων και projects πάνω στην ψηφιακή πλατφόρμα Salesforce:

a. Εξοικείωση, χειρισμός και παραμετροποίηση της πλατφόρμας
b. Αυτοματισμός πωλήσεων, μάρκετινγκ και εξυπηρέτησης πελατών
c. Σύνταξη αναφορών, οπτική αναπαράσταση δεδομένων και επιχειρηματική αναλυτική
d. Ασφάλεια και διαχείριση δεδομένων και χρηστών
e. Μοντελοποίηση δεδομένων και διαδικασιών

Μαθησιακά αποτελέσματα

• Να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές διαστάσεις της χρήσης των Πληροφοριακών Συστημάτων σε οργανισμούς και τα κύρια ζητήματα που συνδέονται με την αποτελεσματική αξιοποίηση τους.
• Να αποκτήσουν οι φοιτητές το αναγκαίο εννοιολογικό υπόβαθρο για να κατανοούν τα θέματα που αντιμετωπίζει το μάνατζμεντ της επιχείρησης όσον αφορά τα Πληροφοριακά Συστήματα.
• Να γνωρίζουν οι φοιτητές τις κύριες λειτουργίες στη σωστή διαχείριση της πληροφορικής σε οργανισμούς και τα βασικά θεωρητικά και πρακτικά μοντέλα που βοηθούν στο μάνατζμεντ της λειτουργίας αυτής.
• Να κατανοήσουν οι φοιτητές την οικονομική ερμηνεία της ανάπτυξης προϊόντων και έργων πληροφορικής και το πώς επιδρούν τα Πληροφοριακά Συστήματα στην δομή ενός οργανισμού και στις σχέσεις του με το εξωτερικό περιβάλλον.
• Να αποκομίσουν οι φοιτητές πρακτική εμπειρία χρήσης Πληροφοριακών Συστημάτων πάνω σε πραγματικά επιχειρησιακά σενάρια εμπεδώνοντας τους προηγούμενους διδακτικούς στόχους και αποκτώντας ψηφιακά πιστοποιητικά γνώσεων αναγνωρίσιμα από την αγορά εργασίας.

Εικόνα μαθήματος Οργανωσιακή Ψυχολογία
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

Η οργανωσιακή ψυχολογία αποτελεί κλάδο της εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Χρησιμοποιώντας θεωρίες και ερευνητικές μεθόδους των κοινωνικών επιστημών μελετάει εις βάθος τον εργαζόμενο και την αλληλεπίδρασή του με το εργασιακό του περιβάλλον, εξετάζοντας παράλληλα και τις σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων. Το μάθημα αυτό έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μία εισαγωγή στο χώρο της οργανωσιακής ψυχολογίας σε συνέχεια και συμπληρωματικά μαθημάτων, όπως η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και η Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία.

Το περιεχόμενο του μαθήματος στηρίζεται στην ανάλυση των βασικών αρχών και εφαρμογών της εργασιακής και οργανωσιακής ψυχολογίας. Οι επιμέρους κλάδοι-ενότητες που θα αναπτυχθούν είναι η ψυχομετρική αξιολόγηση και μέτρηση των ατομικών διαφορών, η κοινωνική ψυχολογία, η επαγγελματική ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος, κλπ.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Oι φοιτητές μετά το πέρας του μαθήματος θα είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν τα μοντέλα, τις έννοιες και τις πρακτικές εφαρμογές της εργασιακής και οργανωσιακής ψυχολογίας με σκοπό να εργαστούν πιο αποδοτικά στις σύγχρονες επιχειρήσεις και να συμβάλλουν στην εξέλιξή τους.

Εικόνα μαθήματος Ανάπτυξη και Αρχιτεκτονικές Πληροφοριακών Συστημάτων
5ο Εξάμηνο

Περιεχόμενο μαθήματος

• Εισαγωγή στους αλγόριθμους
• Πολυπλοκότητα
• Δομές Δεδομένων (στοίβες, ουρές, ουρές προτεραιοτήτων, λίστες, δένδρα, σωροί, πίνακες κατακερματισμού, γράφοι)
• Συντομότερα μονοπάτια
• Συμπίεση
• Κρυπτογραφία (συμμετρική, δημοσίου κλειδιού)
• Προτεραιοποίηση διαδικασιών
• PageRank
• Ισχυρότερα μονοπάτια
• Αναζήτηση
• Ταξινόμηση
• Πληροφορία
• Εντροπία
• Εισαγωγή στη Μηχανική Μάθηση, Κατηγοριοποίηση, Δένδρα αποφάσεων
• Πιθανοθεωρητικοί Αλγόριθμοι
• Αναζήτηση Συμβολοσειρών
• Προγραμματισμός στη γλώσσα Python