Εικόνα μαθήματος Μαθηματικός Προγραμματισμός
4ο Εξάμηνο

Το μάθημα εξετάζει τη θεωρία και τους αλγορίθμους του μαθηματικού προγραμματισμού, καθώς και τη σχέση τους με άλλα πεδία (όπως Θεωρία Παιγνίων). Συγκεκριμμένα εξετάζεται η βελτιστοποίηση γραμικών προβλημάτων, η Δυϊκή Θεωρία, οι βασικοί αλγόριθμοι Γραμμικού Προγραμματισμού, βασικές έννοιες Μη-Γραμμικού Προγραμματισμού και Ακέραιου Προγραμματισμού, η μορφοποίηση προβλημάτων, ο Δυναμικός Προγραμματισμός και η σχέση του Γραμμικού Προγραμματισμού με τη Θεωρία Παιγνίων. Σκοπός είναι η κατανόηση των παραπάνω αλλά και της συνδυασμένης εφαρμογής τους σε προβλήματα βελτιστοποίησης όπως αυτά προκύπτουν από πρακτικές εφαρμογές. Επιμέρους στόχοι είναι η εμβάθυνση ως προς μαθηματικές δομές και ιδιότητες κατηγοριών προβλημάτων, η χρήση αλγορίθμων Μαθηματικού Προγραμματισμού αλλά και ο σχεδιασμός παραλλαγών τους για ειδικές περιπτώσεις προβλημάτων και η μορφοποίηση και επίλυση σχετικών πρακτικών προβλημάτων.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση στη θεωρία και τις εφαρμογές του Μαθηματικού Προγραμματισμού. Επιμέρους στόχοι είναι οι παρακάτω.
I. Εμβάθυνση ως προς μαθηματικές δομές και ιδιότητες κατηγοριών προβλημάτων (γραμμικά, μη-γραμμικά, προβλήματα δυναμικού προγραμματισμού, προβλήματα με ακέραιες μεταβλητές)
II. Χρήση αλγορίθμων και μεθόδων Μαθηματικού Προγραμματισμού για την επίλυση προβλημάτων αλλά και σχεδιασμός παραλλαγών τους για ειδικές περιπτώσεις προβλημάτων
III. Μορφοποίηση και επίλυση πρακτικών προβλημάτων με μεθόδους Μαθηματικού Προγραμματισμού.
Ευρύτερχο στόχο αποτελεί είναι η κατανόηση των παραπάνω αλλά και της συνδυασμένης εφαρμογής τους σε προβλήματα βελτιστοποίησης όπως αυτά προκύπτουν από πρακτικές εφαρμογές.

Περιεχόμενα του μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
- Στοιχεία Γραμμικής Άλγεβρας, παραμετρική επίλυση γραμμικών εξισώσεων
- Αλγόριθμος Simplex, γενική περιγραφή, γεωμετρική ερμηνεία και ειδικές περιπτώσεις
- Ανάλυση ευαισθησίας και οικονομική ερμηνεία
- Αναγκαία συνθήκη ελαχίστου (Karush-Kuhn-Tucker condition), διατύπωση και απόδειξη
- Δυϊκή θεωρία, διατύπωση δυϊκού προβλήματος
- Εισαγωγή στο μη-γραμμικό προγραμματισμό
- Ειδικά προβλήματα γραμμικού προγραμματισμού, το πρόβλημα της μεταφοράς και η δικτυακή μορφή τυο αλγορίθμου Simplex
- Μορφοποίηση προβλημάτων, εφαρμογές Μαθηματικού Προγραμματισμού
- Ακέραιος Προγραμματισμός, μορφοποίηση, μέθοδοι επίλυσης
- Γραμμικός Προγραμματισμός και Θεωρία Παιγνίων
- Δυναμικός προγραμματισμός, μορφοποίηση, επίλυση και εφαρμογές.

Εικόνα μαθήματος Χρηματοοικονομική Διοίκηση
4ο Εξάμηνο

Σκοπός του μαθήματος είναι να καλύψει τις βασικές αρχές της χρηματοοικονομικής διοίκησης που χρειάζεται ο φοιτητής της διοικητικής επιστήμης. Έμφαση δίνεται στην λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται οι σύγχρονες επιχειρήσεις, στην έννοια της χρονικής αξίας του χρήματος, στις επενδυτικές και χρηματοδοτικές αποφάσεις των επιχειρήσεων, στην αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων υπό καθεστώς αβεβαιότητας, στην σωστή αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων στα οποία επενδύουν επιχειρήσεις (και ιδιώτες), κ.α. Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τις έννοιες και τα εργαλεία που γνώρισαν στο μάθημα είτε εκπονώντας προαιρετική εργασία σε εμπειρικά δεδομένα, είτε ασχολούμενοι με μία μελέτη περίπτωσης (case study) ενός πραγματικού οργανισμού ή επιχείρησης

Περιεχόμενα του μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές θεματικές ενότητες:

  • Χρηματοπιστωτικό σύστημα
  • Χρονική αξία χρήματος
  • Κριτηρία αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων
  • Κίνδυνος και απόδοση επενδύσεων
  • Υποδείγματα αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων
  • Χρηματοδοτικές αποφάσεις και αποτελεσματικότητα αγορών χρήματος και κεφαλαίου
Εικόνα μαθήματος Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων
4ο Εξάμηνο

Το μάθημα έχει ως στόχο την ανάπτυξη του εννοιολογικού και θεωρητικού υποβάθρου της σύγχρονης Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων (ΔΑΠ). Οι κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι:
- Η κατανόηση της σπουδαιότητας των ανθρωπίνων πόρων ως στρατηγική παράμετρο διαρκούς επιτυχίας
- Η κατανόηση των κύριων ζητημάτων της ΔΑΠ στο σύγχρονο περιβάλλον
- Η απόκτηση εννοιών, αρχών και μεθόδων προσέγγισης και αντιμετώπισης των ζητημάτων της ΔΑΠ

Περιεχόμενα του μαθήματος

- Εισαγωγή στη ΔΑΠ
- Ανάλυση εργασίας
- Προγραμματισμός Ανθρωπίνων Πόρων
- Πρόσληψη-Επιλογή προσωπικού
- Αξιολόγηση Προσωπικού
- Συστήματα αμοιβών και κινήτρων
- Εκπαίδευση/ ανάπτυξη εργαζομένων
- Εσωτερική επικοινωνία
- Διοίκηση Αλλαγών

Εικόνα μαθήματος Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων
4ο Εξάμηνο

Αφετηρία του μαθήματος αποτελεί η ανάγκη αναγνώρισης και κατανόησης προβλημάτων στη διαχείριση πληροφορίας και διαδικασιών στο περιβάλλον ενός οργανισμού. Στα πλαίσια του μαθήματος εξετάζονται μέθοδοι για τη συστηματική μελέτη και μορφοποίηση τέτοιων προβλημάτων, ώστε να υποστηριχθούν από πληροφοριακά συστήματα. Το μάθημα εστιάζει στην αναγνώριση, μοντελοποίηση και τεκμηρίωση απαιτήσεων από διάφορους χρήστες και φορείς που επηρεάζονται και επηρεάζουν την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων. Εξετάζεται επιπλέον ο μετασχηματισμός των απαιτήσεων σε προδιαγραφές λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος, ο σχεδιασμός του συστήματος, καθώς και το πλάνο ανάπτυξης και ένταξής του στον οργανισμό που θα το χρησιμοποιήσει. Στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων. Το πρακτικό μέρος του μαθήματος αφορά ανάλυση και σχεδίαση χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως η μεθοδολογία ευμετάβλητων συστημάτων (SSM), η γλώσσα μοντελοποίησης UML και η γλώσσα σχεδιασμού ιστοσελίδων HTML.

Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διεργασία ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων και να έχουν τις βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείρισή της.

Περιεχόμενα του μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές ενότητες:
1. Εισαγωγή στα πληροφοριακά συστήματα στους οργανισμούς
2. Μοντελοποίηση συστημάτων ανθρώπινης δραστηριότητας
3. Ανάλυση Πληροφοριακών Συστημάτων
4. Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων
5. Κύκλος ζωής συστήματος – Rational Unified Process (RUP) – Μεθοδολογίες Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων
6. Το Πληροφοριακό Σύστημα στον Οργανισμό (υλοποίηση και αξιολόγηση)

Εικόνα μαθήματος Αλγόριθμοι και Δομές Δεδομένων
4ο Εξάμηνο

Το μάθημα έχει ως στόχο να παρουσιάσει στους φοιτητές τις βασικές αρχές και τεχνικές των αλγορίθμων, και δομών δεδομένων, με έμφαση σε πραγματικά προβλήματα.

Οι φοιτητές θα:
- Καταλάβουν πώς χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι και δομές δεδομένων για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
- Μάθουν να λαμβάνουν υπόψη τους τους παράγοντες που υπεισέρχονται στην επίλυση υπολογιστικών προβλημάτων.
- Έρθουν σε επαφή με βασικές αρχές κρυπτογραφίας που διέπουν το σύνολο των ψηφιακών επικοινωνιών και συναλλαγών.
- Μάθουν τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην επίλυση προβλημάτων μεγάλου όγκου δεδομένων, σε διαφορετικά πεδία εφαρμογής.
- Come in contact with cryptographic principles governing all digital communications and transactions.
- Learn techniques that are used in solving problems involving big data, in different application areas.

Περιεχόμενα του μαθήματος

- Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα
- Δομές δεδομένων
- Γράφοι και δίκτυα
- Κρυπτογραφία.