Σκοπός του μαθήματος είναι να εμπεδώσουν οι φοιτητές τις βασικές μαθηματικές έννοιες του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού με έμφαση στην χρήση των μαθηματικών για την ανάπτυξη υποδειγμάτων που εξυπηρετούν εφαρμογές στα γνωστικά αντικείμενα της οικονομικής επιστήμης (μακροοικονομία, μικροοικονομία, χρηματοοικονομικά) και της διοικητικής επιστήμης (οικονομική των επιχειρήσεων, επιστήμες των αποφάσεων). Επίσης, οι φοιτητές χρησιμοποιούν το EXCEL, MATHEMATICA και MATLAB σε εφαρμογές του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού. Η διδακτέα ύλη είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να εξυπηρετεί τα υπόλοιπα μαθήματα του προγράμματος σπουδών που απαιτούν γνώσεις μαθηματικών.
Περιεχόμενα του μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τέσσερις βασικές θεματικές ενότητες:
Ι. Εισαγωγή - Βασικές Έννοιες: Σύνολα, Συναρτήσεις, Ακολουθίες, Όρια, Στοιχειώδης Αναλυτική Γεωμετρία
ΙΙ. Διαφορικός Λογισμός Συναρτήσεων μιας και πολλών Μεταβλητών
ΙΙΙ. Ολοκληρωτικός Λογισμός
ΙV. Εφαρμογές: Μαθηματικά Υποδείγματα στο χώρο της οικονομικής και διοικητικής επιστήμης
Μέσα από το μάθημα οι φοιτητές θα μπορέσουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις αναφορικά με τις αρχές της επιστήμης της πληροφορικής, τις αρχές λειτουργίας των υπολογιστών και τον προγραμματισμό τους. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα στοχεύει:
- Να κατανοήσουν οι φοιτητές της βασικές αρχές της επιστήμης της πληροφορικής.
- Να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες και αρχές υπολογισμών, διαχείρισης της πληροφορίας, υπολογιστικών συστημάτων, λογισμικού, προγραμματισμού και δικτύων/τηλεπικοινωνιών.
- Να εξοικειωθούν με βασικές δεξιότητες προγραμματισμού στη γλώσσα προγραμματισμού C.
- Να εισάγει τους φοιτητές στη φύση των υπολογιστών προβλημάτων.
Περιεχόμενα του μαθήματος
Αρχές πληροφορικής, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Λογισμικό, Αλγόριθμοι, Αρχές Διαδικασιακού Προγραμματισμού, Προγραμματισμός σε γλώσσα C, Δομές Δεδομένων σε Γλώσσα C, Λειτουργικά Συστήματα, Δίκτυα Υπολογιστών, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ασφάλεια.
Η Διοίκηση ως αντικείμενο επιστημονικής μελέτης αλλά και ως πρακτική είναι σημαντική διότι συνδέεται με την αποτελεσματική λειτουργία των επιχειρήσεων και ευρύτερα των οργανώσεων, επηρεάζοντας με αυτό τον τρόπο την ζωή των ανθρώπων που κινούνται μέσα και έξω από αυτές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο γενικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση από τους φοιτητές του περιεχομένου και των εφαρμογών της Διοίκησης. Το μάθημα αναλύεται σε πέντε βασικές ενότητες: (α) Εισαγωγή στις θεμελιώδεις έννοιες, (β) Ανάλυση του περιβάλλοντος στο οποίο ασκείται η διοίκηση, (γ) Λήψη αποφάσεων και στρατηγικός σχεδιασμός, (δ) Αρχιτεκτονική της Οργάνωσης, και (ε) Ηγεσία και Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
Περιεχόμενα του μαθήματος
Ενότητα 1: Επισκόπηση των θεμελιωδών λειτουργιών της διοίκησης και του ρόλου των διοικητικών στελεχών. Επισκόπηση του επιστημολογικού υπόβαθρου της Διοικητικής θεωρίας.
Ενότητα 2: Ανάλυση των συνιστωσών του περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται οι επιχειρήσεις. Ανάδειξη των ηθικών ζητημάτων που συνδέονται με την άσκηση διοίκησης.
Ενότητα 3: Ανάλυση του ρόλου του διοικητικού στελέχους ως φορέα λήψεως αποφάσεων και της λειτουργίας του σχεδιασμού.
Ενότητα 4: Ανάλυση των παραγόντων που συνδέονται με την οργανωτική δομή και, την άσκηση ελέγχου.
Ενότητα 5: Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και ηγεσία
Το μάθημα «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες και αρχές της επιστήμης του Μάρκετινγκ συμβάλλοντας στη απόκτηση χρήσιμης γνώσης μέσω της σφαιρικής θεωρητικής επισκόπησης του γνωστικού αντικειμένου και της αναλυτικής παρουσίασης σχετικών πρακτικών ζητημάτων, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Ενδεικτικά, στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνονται αντικείμενα όπως η μελέτη της συμπεριφοράς του αγοραστή (επιχείρηση και καταναλωτής), η έρευνα Μάρκετινγκ, οι στρατηγικές προϊόντος, διανομής, τιμολόγησης και ολοκληρωμένων επικοινωνιών Μάρκετινγκ, το περιβάλλον του Μάρκετινγκ, η τμηματοποίηση, στόχευση και τοποθέτηση, κ.α. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται μια πρώτη επαφή των φοιτητών με την επιστημονική έρευνα στο χώρο του Μάρκετινγκ παρουσιάζοντας και συζητώντας τη συνεισφορά της τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Το μάθημα αποτελεί την εισαγωγή στις βασικές αρχές της Λογιστικής, τις θεμελιώδεις έννοιες της καθώς και τα βασικά εργαλεία της, στοιχεία απαραίτητα για τη μελέτη, κατανόηση και αποτύπωση των οικονομικών γεγονότων μέσα στο λογιστικό σύστημα. Παρουσιάζει τη μεθοδολογία της Γενικής Λογιστικής και τη χρησιμότητα του διπλογραφικού συστήματος, την ολοκλήρωση του λογιστικού κύκλου καθώς και τη διαδικασία σύνταξης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, που αποτελούν εργαλεία τόσο για την ορθή οικονομική απεικόνιση των στοιχείων όσο και για την λήψη μελλοντικών αποφάσεων των επιχειρήσεων.
Σκοπός του Μαθήματος της Λογιστικής Ι είναι να κατανοήσει ο φοιτητής/τρια τη χρησιμότητα της Λογιστικής επιστήμης, τις έννοιες που τη διέπουν καθώς και να εξοικειωθεί με τα εργαλεία που χρησιμοποιεί. Δίνεται έμφαση σε ζητήματα λογιστικής θεωρίας και πρακτικής για την εκμάθηση των διαδικασιών του λογιστικού κύκλου, το σκοπό των λογαριασμών και της χρησιμότητας τους, την εκπόνηση των βασικών οικονομικών λογιστικών καταστάσεων - την κατάσταση λογαριασμού αποτελεσμάτων, ισολογισμό και την κατάσταση ταμειακών ροών, καθώς και τη σημασία και τον τρόπο ερμηνείας τους.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τις βασικές Λογιστικές αρχές και πρακτικές
- Καταγράφουν τα οικονομικά γεγονότα με βάση τις παραπάνω λογιστικές αρχές
- Εφαρμόζουν την πλήρη λειτουργίας του λογιστικού κυκλώματος
- Προετοιμάζουν τις απαιτούμενες λογιστικές καταστάσεις
- Παρουσιάζουν βασικές ερμηνείες των οικονομικών αποτελεσμάτων