Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τέσσερις βασικές θεματικές ενότητες:
Ι. Εισαγωγή - Βασικές Έννοιες: Σύνολα, Συναρτήσεις, Ακολουθίες, Όρια, Στοιχειώδης Αναλυτική Γεωμετρία
ΙΙ. Διαφορικός Λογισμός Συναρτήσεων μιας και πολλών Μεταβλητών
ΙΙΙ. Ολοκληρωτικός Λογισμός
ΙV. Εφαρμογές: Μαθηματικά Υποδείγματα στο χώρο της οικονομικής και διοικητικής επιστήμης.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/φοιτήτρια θα είναι σε θέση:
- να επιλέγει τις κατάλληλες Μαθηματικές Μεθόδους που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε κάθε περίπτωση ανάλογα με την φύση του προβλήματος τα διαθέσιμα δεδομένα την υπάρχουσα τεχνολογία.
- να περιγράφει την χρήση του Λογισμού σε άλλες επιστήμες της Διοίκησης και Οικονομίας
- να εξετάζει με την χρήση Μαθηματικών Μεθόδων τα αποτελέσματα και να εντοπίζει τα ενδεχόμενα σφάλματα
- να εφαρμόζει τις λύσεις του Λογισμού σε άλλες επιστήμες της Διοίκησης και Οικονομίας
- να παράγει λύσεις σε πραγματικές εφαρμογές
- να αξιολογεί τις παραγόμενες λύσεις σε ένα φάσμα οικονομικό-διοικητικών εφαρμογών.
- να αναπτύσσει με συστηματικό τρόπο εναλλακτικές λύσεις σε ρεαλιστικών προβλήματα.
Περιεχόμενο μαθήματος
Τα περιεχόμενα του μαθήματος είναι: Αρχές πληροφορικής, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Λογισμικό, Αλγόριθμοι, Αρχές Διαδικαστικού Προγραμματισμού, Προγραμματισμός σε γλώσσα Java, Λειτουργικά Συστήματα, Δίκτυα Υπολογιστών,Τεχνητή Νοημοσύνη, Ασφάλεια
Μαθησιακά αποτελέσματα
Το μάθημα έχει σκοπό να εισάγει τους φοιτητές σε βασικές έννοιες και στοιχεία των υπολογιστικών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, αλλά και των αρχών του προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου. Το μάθημα προσεγγίζει τις έννοιες των πληροφοριακών συστημάτων (Information Systems), της εξέλιξης των υπολογιστικών συστημάτων (Computing Systems), καθώς και της αρχιτεκτονικής και οργάνωσης τους. Γίνεται επίσης εισαγωγή στην αριθμητική των υπολογιστών και των αριθμητικών συστημάτων γενικότερα, όπως και σε στοιχεία λογικής των υπολογιστών (πύλες και κυκλώματα). Επίσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο λογισμικό (Software), με ανάλυση τόσο του λογισμικού συστήματος όσο και του λογισμικού εφαρμογών. Ακόμα, σε συνάρτηση με τη ραγδαία ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών και των δικτύων τα τελευταία χρόνια, γίνεται μια εισαγωγή στα θέματα της μετάδοσης δεδομένων και των δικτύων υπολογιστών. Τέλος, γίνεται εισαγωγή στις αρχές προγραμματισμού και εκμάθηση των βασικών δομών διαδικαστικού προγραμματισμού (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη) μέσω εφαρμογής τους στη γλώσσα προγραμματισμού Java.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Μαθησιακά αποτελέσματα Γνώσης: Να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης της πληροφορικής. Να είναι εξοικειωμένοι με βασικές έννοιες και αρχές υπολογισμών, διαχείρισης της πληροφορίας, υπολογιστικών συστημάτων, λογισμικού, προγραμματισμού, λογισμικού εφαρμογών και δικτύων/τηλεπικοινωνιών/ ασφάλεια. Να εξοικειωθούν με βασικές δεξιότητες προγραμματισμού στη γλώσσα προγραμματισμού Java. Να γνωρίζουν φύση των υπολογιστικών προβλημάτων / δυαδικής άλγεβρας / κυκλωμάτων υπολογιστών.
- Μαθησιακά αποτελέσματα Δεξιότητας (Εφαρμογή, ανάλυση, Σύνθεση): Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Να εκτελέσουν κώδικα σε Java βασικών εφαρμογών και εισαγωγικούς αλγορίθμους, να εκτελέσουν πράξεις δυαδικής άλγεβρας και να σχεδιάσουν βασικά λογικά κυκλώματα.
- Μαθησιακά αποτελέσματα Ικανότητας (Αξιολόγηση): Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Να ερμηνεύσουν /αναλύσουν τα βασικά μέρη των υπολογιστικών συστημάτων / πληροφοριακών συστημάτων και τη διαδικασία ανάπτυξής τους και να γνωρίζουν τα δομικά μέρη λογισμικού εφαρμογών και συστημάτων.
Περιεχόμενο μαθήματος
Η Διοίκηση ως αντικείμενο επιστημονικής μελέτης αλλά και ως πρακτική είναι σημαντική διότι συνδέεται με την αποτελεσματική λειτουργία των επιχειρήσεων και ευρύτερα των οργανώσεων, επηρεάζοντας με αυτό τον τρόπο την ζωή των ανθρώπων που κινούνται μέσα και έξω από αυτές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο γενικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση από τους φοιτητές του περιεχομένου και των εφαρμογών της Διοίκησης.
Το μάθημα αναλύεται σε πέντε βασικές ενότητες:
(α) Εισαγωγή στις θεμελιώδεις έννοιες,
(β) Ανάλυση του περιβάλλοντος στο οποίο ασκείται η διοίκηση,
(γ) Λήψη αποφάσεων και στρατηγικός σχεδιασμός,
(δ) Αρχιτεκτονική της Οργάνωσης, και
(ε) Ηγεσία και Ανθρώπινο Κεφάλαιο
Μαθησιακά αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν δεξιότητες σχετικά με: (α) την Ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο ασκείται η διοίκηση, (β) τη λήψη αποφάσεων και το στρατηγικό σχεδιασμό (γ) την οργανωτική αρχιτεκτονική της οργάνωσης, και (δ) την ανάλυση ζητημάτων ηθικής και κοινωνικής υπευθυνότητας.
Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
- Αναλυτική Περιγραφή Περιεχομένου Μαθήματος
- Εισαγωγικές Έννοιες και Ορισμοί
- To Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
- Συμπεριφορά Αγοραστών
- Έρευνα Μάρκετινγκ
- Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση και Τοποθέτηση
- Προϊόν
- Διανομή
- Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ
- Τιμολόγηση
- Εισαγωγή σε Ειδικά Θέματα Μάρκετινγκ
- Στρατηγικά Ζητήματα και Πρακτικές Μάρκετινγκ - Μελέτες Περίπτωσης
Το μάθημα «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες και αρχές της επιστήμης του Μάρκετινγκ συμβάλλοντας στη απόκτηση χρήσιμης γνώσης μέσω της σφαιρικής θεωρητικής επισκόπησης του γνωστικού αντικειμένου και της αναλυτικής παρουσίασης σχετικών πρακτικών ζητημάτων, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Ενδεικτικά, στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνονται αντικείμενα όπως η μελέτη της συμπεριφοράς του αγοραστή (επιχείρηση και καταναλωτής), η έρευνα Μάρκετινγκ, οι στρατηγικές προϊόντος, διανομής, τιμολόγησης και ολοκληρωμένων επικοινωνιών Μάρκετινγκ, το περιβάλλον του Μάρκετινγκ, η τμηματοποίηση, στόχευση και τοποθέτηση, κ.α. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται μια πρώτη επαφή των φοιτητών με την επιστημονική έρευνα στο χώρο του Μάρκετινγκ παρουσιάζοντας και συζητώντας τη συνεισφορά της τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Οι συγκεκριμένοι στόχοι του μαθήματος είναι οι παρακάτω:
- Να αποκτήσουν οι φοιτητές/φοιτήτριες το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο στο χώρο του Μάρκετινγκ και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες, αρχές και ζητήματα.
- Να αναγνωρίσουν οι φοιτητές/φοιτήτριες τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η επιστήμη του Μάρκετινγκ δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη.
- Να εξοικειωθούν οι φοιτητές/φοιτήτριες με την εφαρμογή των θεωρητικών αρχών του Μάρκετινγκ σε πρακτικό επίπεδο αναλύοντας επιχειρηματικές στρατηγικές και πρακτικές.
- Να κατανοήσουν οι φοιτητές/φοιτήτριες τη σχέση του Μάρκετινγκ με άλλα επιστημονικά αντικείμενα καθώς και να αποκτήσουν μια πρώτη εμπειρία σε θέματα που αφορούν την επιστημονική έρευνα στο χώρο του Μάρκετινγκ.
Περιεχόμενο μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των θεμελιωδών λογιστικών εννοιών, οι οποίες αποτελούν το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την κατάρτιση και τη χρήση των Οικονομικών Καταστάσεων. Πρόσθετος σκοπός είναι η γνώση των διαδικασιών που απαιτούνται για την αναγνώριση των διαφόρων οικονομικών γεγονότων, την ενσωμάτωσή τους στο λογιστικό σύστημα και την παρουσίαση των οικονομικών συνεπειών τους. Συνεπώς, το μάθημα δίνει έμφαση τόσο σε θέματα θεωρίας όσο και πρακτικής στην κατάρτιση των Οικονομικών Καταστάσεων μιας επιχείρησης βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης. Καλύπτονται οι εξής ενότητες:
- Το θεωρητικό πλαίσιο της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής.
- Κατάρτιση του Ισολογισμού.
- Κατάρτιση της Κατάστασης Αποτελεσμάτων Χρήσης, της Κατάστασης Συνολικών Αποτελεσμάτων Χρήσης και της Κατάστασης Μεταβολών των Ιδίων Κεφαλαίων.
- Ο Λογιστικός Κύκλος
- Εισαγωγή στην κατάρτιση της Κατάστασης Ταμειακών Ροών και στην ανάλυση αριθμοδεικτών.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν το θεωρητικό πλαίσιο της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής.
- Να καταρτίζουν τις οικονομικές καταστάσεις μιας εταιρείας.
- Να αναλύουν τα οικονομικά γεγονότα καθώς και τις επιπτώσεις τους στη λογιστική ισότητα.
- Να διενεργούν ημερολογιακές εγγραφές, εγγραφές προσαρμογής και να καταρτίζουν ισοζύγια
- Να έχουν μια εισαγωγική γνώση της Κατάστασης Ταμειακών Ροών και της ανάλυσης με χρήση αριθμοδεικτών.