Εικόνα μαθήματος Θέματα Έρευνας και Μεθοδολογίας στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά/Ψυχολογία
Επιλογής

Στόχος του Ερευνητικού Σεμιναρίου είναι να εισαγάγει τους διδακτορικούς φοιτητές σε ειδικά, προχωρημένα θέματα Επιστημονικής Έρευνας και Στατιστικής στον τομέα της Οργανωσιακής Ψυχολογίας και Συμπεριφοράς. Θα εξεταστούν σε βάθος μεθοδολογίες όπως ο ρόλος της ποσοτικής έρευνας με την χρήση ερωτηματολογίου (survey questionnaires), η χρήση ημερολογίων (diary studies), ο ρόλος της συνέντευξης ως μέθοδο συλλογής δεδομένων, κλπ. Επίσης, θα αναλυθούν επιστημονικά άρθρα και έρευνες που χρησιμοποιούν τις αντίστοιχες μεθοδολογίες ενώ τέλος θα δούμε τις πρακτικές εφαρμογές τους με την χρήση στατιστικών πακέτων-software, όπως SPSS, AMOS, HLM.

Εικόνα μαθήματος Μεθοδολογία Έρευνας Σύγχρονων Προσεγγίσεων της Ηγεσίας
Επιλογής

Το μάθημα έχει ως σκοπό την ανάπτυξη του θεωρητικού υπόβαθρου των σύγχρονων προσεγγίσεων της ηγεσίας, όπως existential, ethical, transformational, philosophical και ταυτόχρονα των παραδοσιακών και σύγχρονων μεθόδων έρευνας.

Οι βασικοί άξονες του περιεχομένου του μαθήματος είναι:

  • Τι γνωρίζουμε και τι δεν γνωρίζουμε για την ηγεσία και τα πλαίσια άσκησής της
  • Συστημική προσέγγιση του ηγετικού φαινομένου
  • Σημαντικά αναπάντητα ερωτήματα για τον ηγέτη και την ηγεσία από την υφιστάμενη έρευνα
  • Διεπιστημονική προσέγγιση του ηγετικού φαινομένου
  • Παραδοσιακές ερευνητικές μεθοδολογίες οργανωσιακής συμπεριφοράς: ισχυρά κα ασθενή σημεία
  • Σύγχρονες ερευνητικές μεθοδολογίες έρευνας: ισχυρά και ασθενή σημεία
  • Ορισμός των ερευνητικών ερωτημάτων και διαμόρφωσης του εννοιολογικού και θεωρητικού πλαισίου
Εικόνα μαθήματος Ενοποιημένες Μέθοδοι Βελτιστοποίησης
Επιλογής

Το μάθημα εξετάζει μία ενοποιημένη πρόσεγγιση παραδοσιακών αλλά και πιο σύγχρονων μεθόδων για την επίλυση προβλημάτων συνδυαστικής βελτιστοποίησης.Ο στόχος είναι ο σχεδιασμός ενοποιημένων υπολογιστικών μεθόδων (Integrated Methods for Optimization), χρησιμοποιώντας επίσης την ανάλυση δομικών ιδιοτήτωντων προβλημάτων βελτιστοποίησης. Το μάθημα εξετάζει (α) μεθόδους Ακέραιου Προγραμματισμού (Integer Programming) καθώς και βασικά στοιχεία συνδυαστικής πολυέδρων (Polyhedral Combinatorics) και μη-γραμμικού προγραμματισμού, (β) μεθόδους Προγραμματισμού Περιορισμών (Constraint Programming) και (γ) παραδοσιακούς αλγορίθμους βελτιστοποίησης (ροές, μονοπάτια, ταιριάσματα). Επιπλέον, συζητά πιθανούς τρόπους συνδυασμούτων παραπάνω και με (μετα-) ευρετικούς μεθόδους. Παράλληλα παρουσιάζονται κατηγορίες περιορισμών και προβλημάτωνγια τα οποία έχουν σχεδιαστεί και εφαρμοστεί ενοποιημένες μέθοδοι.Τέλος, συζητούνται θέματα υλοποίησης λογισμικού για ενοποιημένες μεθόδους με ή χωρίς υπάρχουσες πλατφόρμες (όπως CPLEX, Gurobi, SIMPL).

Πέραν των άρθρων από επιστημονικά περιοδικά, το μάθημα θα βασιστεί στο βιβλίο: J.N. Hooker (2012), Integrated Methods for Optimization, International Series in Operations Research & Management Science, Vol. 170, Springer.

Το μάθημα θα πραγματοποιείται κάθε Πέμπτη 15.00-17.00 στο εργαστήριο του 3ου ορόφου της Πατησίων 80.

Εικόνα μαθήματος Ερευνητικά Θέματα και Μεθοδολογίες στη Διοίκηση Παραγωγής και Υπηρεσιών
Επιλογής

Το αντικείμενο της Διοίκησης Παραγωγής και Υπηρεσιών περιλαμβάνει πολλαπλά επιμέρους θέματα και μεθοδολογικές προσεγγίσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν στο κύριο σχετικό μάθημα του τμήματος. Για το λόγο αυτό, προβαίνουμε, στα πλαίσια του σεμιναρίου, σε εμβάθυνση της θεωρίας των αποθεμάτων και των μεθόδων σχεδιασμού συστημάτων λειτουργικών διαδικασιών, αντλώντας εργαλεία από την μοντελοποίηση διεργασιών και τη μαθηματική ή/και υπολογιστική βελτιστοποίηση. Έμφαση δίνεται σε ολιστικές τακτικές σχεδιασμού συστημάτων παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών και σε γενικές κατευθύνσεις λειτουργικής υλοποίησής τους.

Εικόνα μαθήματος Θεωρίες Οργανωσιακής Αλλαγής και Καινοτομίας
Επιλογής

Το σεμινάριο αποτελεί ένα πλαίσιο ανταλλαγής απόψεων σε ερευνητικά θέματα οργανωσιακής αλλαγής και καινοτομίας.

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι να δώσει στους Υποψήφιους Διδάκτορες του Τμήματος την δυνατότητα να εμβαθύνουν σε θεωρίες, μοντέλα και μεθοδολογίες που συνδέονται με την μελέτη και ανάλυση των φαινομένων της αλλαγής και καινοτομίας. Τελικό ζητούμενο είναι συμβολή στην παραγωγή έρευνας υψηλής ποιότητας και πρωτοτυπίας. 

Στους υποψήφιους διδάκτορες δίνεται λίστα που περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας επιστημονικά άρθρα σχετικά με το αντικείμενο του σεμιναρίου.

Στη συνέχεια αναφέρονται ενδεικτικά και χωρίς χρονολογική σειρά κάποια θέματα που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του σεμιναρίου:

  • Archetypical theories of change (life cycle; teleological; dialectic; evolutionary)
  • Models of organizational change implementation
  • Technological change and competitive advantage
  • Process theories of innovation
  • Learning and innovation
  • National systems of innovation
Εικόνα μαθήματος Ερευνητικά Θέματα στη Στρατηγική και Διακυβέρνηση
Επιλογής

Στρατηγική εταιρειών: θεωρητικές προσεγγίσεις. Άποψη πόρων και ικανοτήτων. Τοποθέτηση στην αγορά. Στρατηγική πρόθεση. Ταξινόμηση εναλλακτικών στρατηγικών. Προσαρμογή στρατηγικής στην κρίση. Μαθήματα από πρωταθλητές στην περίοδο της κρίσης. Υλοποίηση στρατηγικών αλλαγών: θεωρητικές προσεγγίσεις. Παράγοντες επιτυχίας.
Διακυβέρνηση: τάσεις. Θεωρητικές προσεγγίσεις στη διακυβέρνηση. Σχέση με τη στρατηγική. Συμμόρφωση στο πνεύμα ή στο γράμμα;  Διαφθορά και διακυβέρνηση. Δημοσιοποίηση.

Εικόνα μαθήματος Eρευνητικά Θέματα και Μεθοδολογίες στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Επιλογής

Το αντικείμενο του ερευνητικού σεμιναρίου «Ερευνητικά Θέματα και Μεθοδολογίες στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ» τοποθετείται διεπιστημονικά στους επιστημονικούς κλάδους του Μάρκετινγκ, του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και των Πληροφοριακών Συστημάτων. Στόχος του ερευνητικού σεμιναρίου είναι η λεπτομερής παρουσίαση και συζήτηση όλων των επίκαιρων ερευνητικών θεμάτων που εντάσσονται στο γνωστικό αντικείμενο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση και στην αναλυτική παρουσίαση των διαθέσιμων ερευνητικών μεθοδολογιών που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εκπόνηση επιστημονικής έρευνας στο χώρο αυτό. Ο προσανατολισμός του ερευνητικού σεμιναρίου δεν είναι «τεχνικός» και συνεπώς δεν απαιτούνται προηγμένες γνώσεις Πληροφορικής από τους συμμετέχοντες. Τέλος, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ερευνητικού σεμιναρίου θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους συμμετέχοντες το επιθυμούν να συζητήσουν με τον διδάσκοντα αλλά και με τους άλλους συμμετέχοντες συγκεκριμένα ερευνητικά θέματα που τους ενδιαφέρουν και τα οποία εντάσσονται στη θεματολογία του σεμιναρίου.

Εικόνα μαθήματος Ερευνητικά Θέματα στην Επιχειρηματικότητα
Επιλογής

Το σεμινάριο αποτελεί ένα πλαίσιο ανταλλαγής απόψεων σε ερευνητικά θέματα επιχειρηματικότητας. Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι να ενισχύσει την σε βάθος γνώση της βιβλιογραφίας της επιχειρηματικότητας των υποψήφιων διδακτόρων και την αφοσίωση τους σε υψηλής ποιότητας έρευνα.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι του σεμιναρίου είναι

  • Η εμβάθυνση των υποψήφιων διδακτόρων στις βασικές θεωρίες που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα.
  • Η απόκτηση βαθιάς γνώσης της προγενέστερης και σύγχρονης βιβλιογραφίας της επιχειρηματικότητας.
  • Η ενίσχυση της ικανότητας των υποψήφιων διδακτόρων να αναγνωρίζουν ερευνητικά κενά και να υλοποιούν υψηλής ποιότητας έρευνα στο χώρο της επιχειρηματικότητας.

Στους υποψήφιους διδάκτορες δίνεται λίστα που περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας επιστημονικά άρθρα σχετικά με το αντικείμενο του σεμιναρίου.

Στη συνέχεια αναφέρονται ενδεικτικά και χωρίς χρονολογική σειρά κάποια θέματα που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του σεμιναρίου:

  • The theory of the firm and corporate scope
  • Behavioural and cognitive foundations of entrepreneurship
  • The resource based view extended to entrepreneurship
  • Agency theory in entrepreneurship
  • Causation vs effectuation perspective
  • Innovation and entrepreneurship within large firms
  • Innovation in entrepreneurial ventures
  • Growth process of entrepreneurial ventures
  • Managing people in entrepreneurial firms
  • Networks and strategic alliances of entrepreneurial firms
  • International entrepreneurship
  • Social and sustainable entrepreneurship
  • Public entrepreneurship